Volgens het CBS verhuizen mensen in Nederland gemiddeld 7 keer in hun leven. Dat komt neer op ongeveer 1.8 miljoen mensen die jaarlijks in, van en naar Nederland verhuizen. Meer dan de helft van deze verhuizingen vindt plaats binnen dezelfde gemeente.
Het registreren en beheren van al deze verhuizingen in de BRP is een flinke uitdaging voor gemeenten. Zoveel verhuizingen in Nederland, hoe zorgt uw gemeente voor een efficiënte en klantvriendelijke registratie?
VrijBRP faciliteert alle soorten verhuizingen op een dienstverlenende manier, zowel voor de inwoner als voor de gemeentelijke gebruiker. Hier zijn enkele manieren waarop we dit doen:
Met de VrijBRP e-dienst Verhuizen kan een inwoner zijn verhuizing volledig online afhandelen:
Inloggen
Inloggen met DigiD of een andere authenticatiemethode.
Invullen persoonlijke gegevens
Deze gegevens worden automatisch ingevuld, inclusief telefoonnummer en e-mailadres. (Indien bekend).
Invoeren nieuwe adres
Invoeren nieuwe adres invoeren (met directe BAG-controle) en de verhuisdatum selecteren.
Gerelateerden direct mee verhuizen
Eventuele gerelateerden kunnen direct meeverhuizen.
Digitale toestemmingsaanvraag
Bij inwoning ontvangt de hoofdbewoner een digitale toestemmingsaanvraag in de MijnGemeente omgeving van VrijBRP.
Wil je zien hoe vrijBRP het proces van overlijdensaangifte kan stroomlijnen voor zowel de nabestaanden als de ambtenaar.